ندای هدایت
ندای هدایت

نحوه انتخاب نمایندگان انگلیس به شرح زیر است .

به طورکلی مجلس لردان انگليس از چند گروه نماينده تشكيل شده است:

1 نمايندگان موروثي 2 نمايندگان مادام‌العمر 3 اسقفان و كشيشان


1 نمايندگان موروثي : پيش از اين نمايندگان مجلس لردان انگليس همگي از اين نوع بودند به طوري كه شاه يا ملكه فردي را براي عضويت در مجلس لردان انتخاب مي‌كرد و سپس حق عضويت در اين مجلس نسل به نسل به فرزندان و نوادگان فرد مورد نظر انتقال مي‌يافت. آنطور كه از ظواهر امر مشخص است اين رويه كاملا غير دموكراتيك است به طوري كه حزب كارگر در دولت پيشين اين قانون را لغو كرد. هم‌اكنون تنها 92 نماينده موروثي در مجلس لردان انگليس حضور دارند.


2 نمايندگان مادام‌لعمر: اكثريت نمايندگان مجلس فعلي لردان انگليس از اين نوع هستند. دولت انگليس تعدادي از نخبگان سياسي،‌اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و ..... را براي عضويت در اين مجلس به ملكه اين كشور پيشنهاد ميدهد و با تاييد ملكه اين افراد حق حضور در مجلس لردان را دارند. نكته قابل توجه اين است كه حق عضويت اين افراد در مجلس لردان تا زماني است كه آنها در قيد حيات باشند و پس از مرگ آنها اين حق به عضوي از خانواده آنها انتقال نخواهد يافت. تعداد نمايندگان مادام‌العمر مجلس لردان در حال حاضر 629 نفر است.


3 اسقفان و كشيشان: تعداد اندك 26 اسقف و كشيش كليساي انگليس نيز در مجل لردان اين كشور حضور دارند

همانطور که مشخص است این احترام به رای مردم !!! در به اصطلاح دموکرات ترین کشور دنیا ست

البته مشخص است چنین کشور های تحمل حضور 85%مردم یک کشور در پای صندوق های رای برای انتخاب مسولین خود را ندارد. مبارک باد این دموکراسی!!!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 21 آبان 1390برچسب:, توسط روح الله